Migren nedir?

Migren, şiddetli baş ağrılarına neden olan kronik bir nörolojik rahatsızlıktır. Genellikle nabız atar gibi atıcı, şiddetli, tek taraflı ve bazen bulantı, kusma, ışığa ve sese aşırı duyarlılık gibi eşlik eden semptomlarla karakterizedir.

Migren atakları birkaç saat ila birkaç gün sürebilir ve kişiden kişiye değişebilir. Belirtiler atak öncesi belirtiler (auralar) ile başlayabilir veya aniden ortaya çıkabilir. Bazı insanlar migren ataklarından önce aura olarak adlandırılan belirtiler yaşayabilirler. Bu belirtiler, görme değişiklikleri, uyuşma, konuşma zorlukları gibi çeşitli nörolojik semptomları içerebilir.

Migrenin kesin nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte, genetik yatkınlık, sinir sistemi ve beyin kimyasındaki değişiklikler, çevresel faktörler ve tetikleyici unsurlar (stres, hormonal değişiklikler, uyku eksikliği, belirli yiyecekler veya içecekler, parlak ışıklar, kokular gibi) migrenin oluşumunda rol oynayabilir.

Migren tedavisi Uzm. Dr. Burak Aydın sayesinde çözülemeyen bir sorun değil. Sizlerde kliniğimize gelerek bu şikayetinizi ortadan kaldırabilirsiniz.