Mikrokolon Akupunktur

Mikrokolon ismi kalın bağırsak organının el parmaklarıyla temsil edilmesi ve akupunkturun önemli kanallarından olan kalın barsak kanalı ile ilişkilendirilmesi sonucu ortaya konulan bir akupunktur tedavi seçeneğidir. Özel bir muayene yöntemi, medikal sarkaç kullanımı, nabız palpasyonu ve incelemelerle birlikte belirlenen noktalar iğnelenmek suretiyle gerçekleştirilir.

Birkaç seans halinde uygulanabilmektedir. Birçok bağırsak hastalığı başta olmak üzere, disk hernileri, lokomotor sistemle ilgili ağrılar, (bel fıtığı, boyun fıtığı, omuz ağrısı, diz ağrısı, ayak ağrısı vb.) baş ağrısı gibi birçok durumda kullanılmakta ve etkili sonuçlar alınmaktadır.

Akupunktur ile, iğne batırılan bölgelerdeki sinir uçları üzerinden, beyinde birçok nörokimyasal maddelerin salınımı uyarılır. Limbik sistem üzerinden ağrı modülatörlerini etkiler ve beta endorfin gibi morfinden çok daha güçlü bir ağrı kesici madde olan bir molekülün salınımını uyarır.