Viseral Manuel Terapi

Visseral manuel terapi, iç organlar ve çevresindeki yapıların anatomik ve fonksiyonel özelliklerine odaklanan bir muayene ve tedavi yöntemidir, bu tedavi eklem, kas ve omurga yapıları ile iç organlar arasındaki bütünlüğü sağlamayı amaçlar. Eğer bu yapıların herhangi birinde bir bozukluk düzeltilmezse, diğer yapılar bundan olumsuz etkilenebilir.

Visseral manuel terapide amaç, sorunun kaynağını bulup tedavi etmektir. Bu sayede problemin çözülmesi, eğer problem ağrı ise ağrının ortadan kalkması ve organların sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam etmesi anlamına gelir. Visceral manuel terapinin özelliği, ağrılı ve kısıtlı bölgeye odaklanmadan problemin kaynağını tespit etmek için vücudu bir bütün olarak değerlendirmektir. Örneğin, bel veya diz ağrısının nedeni pelvik organ kaynaklıysa, tedaviler pelvik organlara yönlendirilir.

Genellikle haftada 2-3 seans şeklinde uygulanan bu tedavi bütüncül ve nedene yönelik olduğu için şikayetlerin tekrarlama olasılığı daha düşüktür.

Viseral Manuel Terapi Nerede Etkilidir?

Visseral manuel terapi, kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, üro genital sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, vasküler ve lenfatik sistem gibi birçok sistem üzerinde etkilidir. Bu terapi, kronik kas iskelet sistemi hastalıkları, bel ağrısı, kalça ağrısı, diz ve bacak ağrıları, siyatik ağrıları, omuz ağrıları, yutma bozuklukları, reflü problemleri, mesane fonksiyon bozuklukları, kadın hastalıkları ve sindirim sistemi sorunları gibi birçok hastalıkta kullanılmaktadır.

Nasıl Yapılır?

Terapi esnasında terapist, vücudun belirli bölgelerini muayene eder ve organların doğal pozisyonlarına manuel tekniklerle geri döndürür.

Tedavi sırasında terapist, organların pozisyonlarını ve hareketlerini değerlendirir, bu bilgileri kullanarak özelleştirilmiş bir tedavi planı oluşturur. Tedavi süresi ve sıklığı, bireyin rahatsızlıklarına ve hedeflerine bağlı olarak değişebilir.

Terapi esnasında birey genellikle rahat bir pozisyonda yatmaktadır. Terapistin uyguladığı hareketlerle hastanın pozisyonu ve hareketleri ayarlanabilir. Terapi sonunda birey genellikle daha iyi hisseder ve belirlenen seansların tamamlanmasıyla tam bir iyileşme hedeflenir.

Visseral Manuel Terapi’nin herhangi bir iğne veya ilaç içermediği için deneyimli ve eğitimli kişiler tarafından doğru uygulandığında herhangi bir yan etkisi olmamaktadır.

Visseral manuel terapide, çeşitli tedavi yöntemleri kullanılır, bunlar arasında el yordamı, hacamat, havlu, kupa, visseral göbek masajı ve visseral manipülasyon yer almaktadır. Bu yöntemler arasında en sık başvurulanlardan biri visseral masajdır. Bu masaj, vücuttaki tıkanıklıkları gidermek ve hücreler arası sıvı süreçlerini düzenlemek amacıyla uygulanır. Visseral masajın uygulanma şekli, basınç, kesme hareketleri ve titreşimlerin karın duvarına uygulanmasıyla gerçekleşir. Bu yöntem, visseral sağlığı iyileştirmeye yönelik bir masaj tekniği olarak tanımlanabilir.

Hangi Sağlık Sorunlarında Kullanılır?

• Kabızlık, ishal, reflü, gaz sancıları gibi sindirim sistemi sorunları
  • Astım, bronşit, nefes darlığı gibi solunum sistemi bozuklukları
  • Sırt ağrısı, bel ağrısı, boyun ağrısı gibi kas-iskelet sistemi problemleri
  • Stres, depresyon, anksiyete gibi psikiyatrik problemler