Ameliyatsız Fıtık Tedavileri

Ameliyatsız Fıtık Tedavisi

Omurgaya binen fazla yük ve yaşla birlikte harabiyet sonrası omurlar arasındaki kıkırdağın dışarı doğru yırtılması ve sinire baskı yapması sonucu fıtıklar (herniasyon) ortaya çıkmaktadır.

Bu rahatsızlık, kişilerde ciddi ağrılara, yaşam konforunu düşürecek semptomlara ve günlük hayatın aksamasına sebep olmaktadır.

Yaşlılık belirtisi gibi görülse de, genç yaş kişilerde de fıtıklaşmanın çok sık ola

Fıtıkların Sebebi Nedir?

Fıtıklar, yaşlanma ile harabiyet, düşme, ani hareketler, zorlanma, şişmanlığa bağlı omurgaya binen yükün artması, uzun süre ayakta durma, uzun süre oturma, çok doğum yapma gibi sebeplere bağlı olarak oluşabilmektedir.

Fıtığım Olduğunu Nasıl Anlarım?

Bel fıtıkları bel bölgesinden başlayan ve ayağa doğru inebilen ağrı yapmasıyla bilinir. Bu ağrı, başka tip ağrılarla da karışabilmektedir. Bunun ayrımını hekiminiz muayene ve görüntüleme testleri ile yapacaktır. Ağrı ile birlikte;

• Bacaklarda uyuşma
  • Kuvvet kaybı
  • Dengede durmada zorluk
  • Bacaklarda uyuşma
  • Kuvvet kaybı
  • Dengede durmada zorluk

Boyun Fıtıkları

• Boyun bölgesinden başlayan ve kola yayılan ağrı
  • Uyuşukluk ve karıncalanma hissi
  • Refleks azalması
  • Başı çevirmede zorluk
  • El hareketlerinde zorluk

Refleks azalması

Harabiyete uğrayan diskin dışarı taşarak sinire baskı yapma aşamasına gelmeden önceki aşamalar fıtık başlangıcı olarak anlatılmaktadır.

Fıtık başlangıcı kendiliğinden geçmez, çünkü sorunun temelinde dokulardaki zayıflık veya yırtılma yatmaktadır. İlerleyen zamanlarda fıtık oluşumu artabilir ve belirtiler kötüleşebilir. Bu nedenle, fıtık belirtileri gözlemlendiğinde, tedavilere başlanması, yaşam tarzı değişikliği yapılması yaşanan ağrıların hafiflemesi ve fıtığın daha ileri semptomlara yol açmaması için önemlidir.

Bel/Boyun fıtığı tanısı aldım, ameliyatsız tedavisi mümkün mü?

Birçok risk faktörünün tetiklemesiyle bacağa, kollara vuran dayanılmaz ağrılarla semptom veren; kimi zaman tesadüfi, kimi zaman ağrı sonrası yapılan incelemelerle tanı alan bel ve boyun fıtığının tedavisi mümkündür. Mutlak cerrahi endikasyonu almayan durumlar dışında, herniasyonlar (fıtıklaşma) vücuttaki ligamentöz relaksasyon sonucu ortaya çıkan instabiliteden kaynaklanır. Burada, sebebin tedavi edilmesini öncelikli görüyoruz. Vücudun kendi kendini onarma mekanizması ile iyileşmeyi amaçlayan Proloterapi tedavisi, Manuel terapi, Kayropraksi HVLA teknikleri, Ozon enjeksiyonları, Kupa tedavisi(Hacamat), Tıbbi Sülük tedavisi, Akupunkturdan oluşan kombine tedavilerimiz ile bel, boyun fıtığında cerrahiye gitmeye gerek kalmadan olumlu sonuçlar almaktayız.

Sosyal medya sayfalarımızda hastalarımızın geri dönüş videolarını izleyebilirsiniz.

Belimde Tutulma Oldu, Ne Yapılmalı?

Kliniğimizde uygulanan kupa tedavisi (hacamat) ile doku gerginliğini azaltmakta, toksinleri uzaklaştırmada ve ağrıyı akut olarak kesmede etkilidir.

Kupa tedavisinin bel ağrısı tedavisindeki etkinliği hakkında birçok çalışma yapılmıştır. Bazı çalışmalar, kupa tedavisinin bel ağrısını hafiflettiğini, hareket kabiliyetini artırdığını ve hastaların yaşam kalitesini iyileştirdiğini göstermiştir.

Özellikle ani bir hareket ya da yanlış pozisyonda yanlış kasların kullanılması sonucu ortaya çıkan bel tutulmalarında, el yordamıyla yapılan manuel terapi teknikleri ile de rahatlama sağlanabilir. Manuel terapi, kasları gevşeterek, omurgayı doğru hizalamaya yardımcı olabilir ve bu da bel ağrısının azalmasına yardımcı olur.

Ayrıca, tıbbi sülük tedavisi ile, doku kanlanmasını arttırıp, hücre yenilenmesi sağlayarak iyileşme sürecinin hızlanması sağlanmaktadır.

Fıtıklar İçin Hangi Tedavileri Uyguluyorsunuz?

Klasik tıp yaklaşımı ile ağrı kesici, romatizmal ilaçlar, kortizonlu iğnelerle tedavi edilmeye çalışılması adeta yangını söndürüp ortamı terk etmekten farksızlaşıyor. Yangının çıkmasına sebep olan faktörleri bulmak, bölgeyi yenilemek, tekrar yangın çıkmasını önlemek gerekiyor. Bu noktada hastalarımızı öncesinde bütüncül bir değerlendirme ile analiz ettikten sonra, kök sebeplere inerek bir tedavi planı çiziyoruz. Uygulamış olduğumuz terapilerle birçok hastamızda etkili sonuçlar alarak, hayat kalite ve konforunun arttığına, kişileri muzdarip eden ağrılardan kurtulduğuna ve tüm bunların yanında bozulmuş olan ruhsal durumun dengeye geldiğine şahit oluyoruz.

Bu sebeple bel fıtığı, boyun fıtığı rahatsızlığı nedeniyle bizlere başvuran danışanlarımızın önce hastalık geçmişini dinliyoruz. Kullandığı ilaçları, beslenme planını, yaşam tarzını bütünüyle ele alan bir değerlendirme yapıyoruz. Dilindeki lekelenmeden, tırnağındaki çizgilenmelere kadar bütüncül bir vücut muayenesi yaparak kişiye özel bir tedavi planı belirliyoruz.

Fıtıklarda etkinliği kanıtlanmış, zararsız ve birkaç seansta başarıya ulaştıran bir terapi seçeneği olan Proloterapi enjeksiyonları ile ligament ve eklemleri güçlendiriyoruzManuel terapi, Kayropraksi HVLA teknikleri ile relaksasyon sağlıyor, Ozon terapi ile antioksidan kapasiteyi güçlendiriyor, kendi kanınızdan gelen doğal büyüme faktörlerini kullanarak dokularda yenilenme sağlıyoruz. Beraberinde iyileşmeyi destekleyen bir beslenme planı ve eksik vitamin-minerallerin yerine konmasını sağlıyoruz.

Tüm bu tedavilerle, iyileşmeyen fıtığı geride bırakıp, ağrılardan uzak, konforlu ve sağlıklı bir hayata adım atıyoruz.

Belimde Tutulma Oldu, Ne Yapılmalı?

Kliniğimizde uygulanan kupa tedavisi (hacamat) ile doku gerginliğini azaltmakta, toksinleri uzaklaştırmada ve ağrıyı akut olarak kesmede etkilidir.

Kupa tedavisinin bel ağrısı tedavisindeki etkinliği hakkında birçok çalışma yapılmıştır. Bazı çalışmalar, kupa tedavisinin bel ağrısını hafiflettiğini, hareket kabiliyetini artırdığını ve hastaların yaşam kalitesini iyileştirdiğini göstermiştir.

Fıtıklar İçin Hangi Tedavileri Uyguluyorsunuz?

Danışanlarımızın Görüşleri